onsdag 10 augusti 2011

Ibland går man bara bet...

Länge har jag tänkt att göra en sele till mig själv i jeans. Har ett mindre berg av gamla trasiga jeans liggande, väntande på att bli något nytt!
Så, härromdagen, skred jag till verket!
Och så som jag slitit mitt hår!
Gjort om, sytt in, ändrat, sprättat och sprättat och gjort om igen...
Varför blir det alltid så när man ska göra något bara lite snabbt och enkelt?!
Just nu ligger selen i långbänk. Användbar men inte bra. Axelbanden är fortfarande något för långa och ena remspännaren är felvänd.
Tack och lov trilskas mycket sällan saker såhär. Och framförallt inte när det är saker som ska sys till kund. Men mina egna projekt blir allt som oftast liggande i någon låda någonstans.

Men, skam den som ger sig! Överdelen av jeansen blev i alla fall en snygg kjol till mig med lite bearbetning och den kanske kan tålas att fotas någon dag.

Just nu i symaskinen - en ringsjal och en hamockbag i barnstorlek!
Sedan ska nog dendär stackars selen få sig en omgång till... Jag behöver den verkligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar