tisdag 30 augusti 2011

Härliga garner!

Idag har jag varit och botaniserat på en av Sveriges bästa och största garnbutiker, nämligen Nedergårdens Garn & Kläder.
Till mitt förtret fann jag dock ej exakt det jag skulle ha. Jag hoppas dock att kunden som jag ska virka åt tycker att dessa garner är okej. Egentligen skulle jag ha fatt på, vad jag skulle vilja beskriva som Löfbergs lila lila. Den jag fann är för ljus och mild. Mycket retligt, av fem, sex olika sorters bomullsgarn i regnbågens alla färger borde någon sort funnits i rätt nyans kan man tycka, men icke.
Således var det ju inte regnbågens alla färger...
Men butiken är klart värt ett besök för alla garnintresserade!



Strongt av mig anser jag själv att endast komma hem med det jag faktiskt skulle ha ;-). Eller, förhoppningsvis ska ha. innan tillverkning påbörjas ska jag dubbelkolla med kunden om färgställningen är okej, allt för att slutprodukten ska bli så bra som möjligt, men till det ringa priset 20 kr nystanet chansade jag ju på att denna kulör kommer funka, annars får jag jaga vidare.

Dessa nystan ska förädlas in i ett amningshalsband av denna typ:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar