måndag 20 december 2010

ibland är det skönt att ha fel

Hade idag fått mail från ansvarig lärare på morgonen.
Pengarna kommer in, skolan går in och betalar "efter allt strul"
Lite smolk i bägaren såklart var de sarkastiska och nedvärderande kommentarerna i mailet. Trist att de inte kan hålla sig professionella, men samtidigt måste ju lärarna hålla sina elever om ryggen(!?).

Väldigt tydligt var att denna lärare inte hade samma verklighetsuppfattning om vad som hänt under dessa månader som jag. Kanske har kommunikationen klickat totalt mellan mig och tjejerna, det är inget att göra åt nu. Jag tycker att jag varit rak och klar med vad jag ansett om de resultat jag fått fram. Men de har tyckt att de ville fortsätta och då har jag gjort det trotts undermåliga resultat från min sida. De har ju sett resultaten - de är inte förda bakom ljust på något vis!

Men nu vart det i alla fall slut på denna trista saga - det känns skönt!

1 kommentar:

  1. hej!
    Klart du/ni ska komma och hälsa på om ni har tid över när ni kommer hit!
    Nej att pendla till trollhättan känns egentligen lite för långt, speciellt när det är 3 terminer! men kanske kan jag göra det en termin och hoppas på att det är lättare att komma in på fortsättningskurser online..? det är svårt att välja!
    Vad är det du studerar nu? :)

    Jag tror oxå att behålla huset är det smartaste, det känns redan bättre nu när vi bestämt oss! :)

    kram

    SvaraRadera