torsdag 29 december 2011

Gott nytt år!

Detta har varit ett spännande och omvälvande år för både mig privat och för Sytt och Gjort. Min lille bäbis är inte längre så liten, han blir ett år i Februari. Tanken att vara föräldraledig och sköta firman var god, men har inte nått ända fram, Sytt och Gjort har under detta året gått på sparlåga - jag har varken hunnit eller haft energi och kraft till att förverkliga alla projekt jag velat.

Ibland har jag istället funderat på att lägga ner helt och hållet. Klippa mig och skaffa ett jobb, typ. Men så ser jag på mina barn, de stora och min lillprins. Så inser jag att den flexibiliteten som egenföretagandet innebär är helt oslagbart när man har små barn. Således har jag räknat, både framlänges och baklänges och konstaterat att det blir en fortsättning! Jag kan inte lägga ner nu, med alla timmar och allt arbete som jag lagt ner under åren för att faktiskt få in en fot på marknaden - det vore inte rättvist mot mig själv att lägga ner nu - ej heller mot alla de föräldrar som i förtvivlan mailar till mig och en vecka senare inte längre  är så förtvivlade när deras drömmars bärdon ligger i brevlådan!

Med alla er kunder som största inspirationskälla hoppas jag på många långa timmar vis symaskinen under nästa år. Jag hoppas på många kreativa idéer att förverkliga - både de som finns i mitt eget huvud men också som kommer från er!

Kom ihåg att inget är för stort eller smått för Sytt och Gjort - hör av dig med dina idéer och tankar. Är det något du saknar i vårt sortiment? Är det något som du tänkt på inte funkar när det gäller hemsidan? Alla tankar mottages tacksamt! En fundering jag själv har är att starta ett nyhetsbrev. Vad skulle du vilja att det skulle innehålla? Skriv dina tankar om det i kommentatorsfältet nedan eller maila på info@syttochgjort.se.

Just nu genomgår hemsidan en reparering efter bildstrul och dataomläggningar - jag hoppas att jag alldeles snart ska vara på banan och att alla bilder ska funka.

Tillsist vill jag bara uppmärksamma alla mina bloggläsare på att det numer ligger reklambanners till vänster samt i sidfoten på syttochgjort.blogspot.com. Det är vanliga googleannonser och jag har ingen som helst påverkan på vilka annonser som  visas för vilka läsare osv. Det är ett test. Stör dem dig i ditt läsande av bloggen så hör gärna av dig till mig!

Gott Nytt år till er alla! Vi möts med ny energi 2012!

/Sandra Eliasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar