tisdag 6 september 2011

En härlig garnpalett!


Det kändes enklast att göra två inlägg om gårdagens leverans. Ett med tyg, ett med garn. Ser färgskalan ofullständig ut? Ja, du ser rätt, inga blå garner. Orsaken är att jag har helt enkelt rätt gott om andra blå garner i liknande fason. Fast lite ångrar jag mig, det gör jag allt... Detta är alltså Stoff och Stils tunnare bomullsgarn som finns i mängder av färger till bra pris. Då mina amning/sjal halsband börjat sprida sig så är det lika bra att ha färger på lager!
Detta garn är tunnare än det jag har haft i de halsbanden på hemsidan för att få en tätare struktur till vadderade kulor. Först ut blir ett halsband i färgkombinationen orange/lila. Till vänster ligger en starkare orange, till höger en mer bränd. Bilden ger inte kulören helt rättvisa tycker jag. Tar bättre bilder när arbetet är färdigt.




Lite tillbehör också. Att virka småsaker som ska stoppas blir slitigt i händerna och min älskade virknål i storlek 2,5 börjar ge sig ordentligt. Så jag testar en annan variant med sk. ergonomiskt handtag. Varför det tvunget skulle vara diarrébrunt, kan den som vill försöka förklara för mig, men det var över förväntan bekvämt att virka med.

Måttbanden är nog tyvärr bara att erkänna att man får vad man betalar för. Det ena vill inte dra in sig redan nu, helt nytt. men för 10 kr orkar jag inte bry mig. Hade varit värre om det inte gick att dra ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar